Jak zostać konsultantką AVON, rejestracja w 5 min, avon praca

Badania prowadzone na temat wyników sprzedażowych i nieudanych transakcji obrazują co należy poprawić aby zwiększyć sprzedaż oraz co zrobić aby nie ” płoszyć ” potencjalnych klientów.

Pierwsze od czego należy zacząć to odpowiednie podejścia do klienta. Jeżeli uważasz, że takie osoby są niczym innym niż Twoje źródło dochodu to jesteś na przegranej pozycji. Patrząc na to od strony klienta to każda dokonywana przez niego transakcja jest czymś specjalnym, o czym należy pamiętać będąc sprzedawcą. My dokonujemy sprzedaży nawet kilkaset razy w miesiącu więc po czasie możemy zacząć traktować te osoby instrumentalnie co może okazać się dla nas „strzałem w kolano”.

Jeżeli chcesz zacząć zarabiać prawdziwe pieniądze pamiętaj o tym, aby każdego klienta traktować wyjątkowo, jak solenizanta na jego imprezie urodzinowej. Nie tylko w finalnym momencie transakcji ale już na samym początku, budując w ten sposób grunt pod przyszłe negocjacje.

Sprzedaż jest dziedziną, w której budowanie relacji jest absolutnie niezbędne jeżeli chcemy osiągnąć sukces. Brak tego czynnika można porównać do budowania domu bez fundamentów. Czasem drobne uprzejmości mogą zaowocować w przyszłości poleceniami, które w sprzedaży są na wagę złota.

Ważna jest również pewność siebie. Jeżeli chcesz komuś sprzedać produkt, w którego skuteczność sama nie wierzysz – wybrałaś złą branżę. Zanim chociażby pomyślisz o zaproponowaniu jakiegoś produktu poznaj go jak własną kieszeń. Dopiero jak w 100% będziesz przekonana i świadoma wad i zalet produktu możesz przejść do rozmów. Jeżeli chcesz zarabiać na sprzedaży musisz pokazać się ze strony specjalistki w tym temacie. Nie dawaj obietnic bez pokrycia i nie dawaj powodów do rozczarowania. Może to doprowadzić to zniechęcenia, co w przyszłości utrudni bądź uniemożliwi sprzedaż.

Trzecim najczęstszym powodem rezygnacji jest cena. Może być ona równie dobrze za wysoka jak i za niska. W obu przypadkach budzi ona niechęć i podejrzenia. Jeżeli chcemy sprzedaż produkt o zaskakująco niskiej cenie, klient zwątpi w jego jakość. Natomiast w przypadku zbyt wysokiej ceny, klient na 99% będzie się bronił rękami i nogami przed podjęciem decyzji.

Aby uniknąć takich sytuacji warto wybadać ile nasz klient jest w stanie wydać na konkretny produkt. Warto zadawać pytania typu:

” Jak Pani uważa, ile powinien kosztować perfum dobrej jakości? ”

Jeżeli już wiemy jaka cena chodzi klientowi po głowie możemy dopasować nasze produkty do jego oczekiwań. Czasem warto zaryzykować i zaproponować coś droższego, jednak jest to szlak dla zaprawionych w boju konsultantek, które mają przygotowane mocne argumenty rekompensujące wysoką cenę.

Zwróć uwagę na to co mówisz i w jaki sposób to robisz. Niekiedy wystarczy kilka potknięć, aby klient przestał być zainteresowany rozmową co może być w przyszłości niemożliwe do odkręcenia. Wpływ na to może mieć:

– brak wiedzy na temat produktu
– ominięcie momentu budowania relacji
– niedotrzymywanie terminów

Wszystko to może spowodować, że klient będzie po prostu rozczarowany i zrezygnuje z naszych usług wybierając firmę konkurencyjną.

Oczywiście nie mamy wpływu na każdego klienta. Czasem klient rezygnuje z powodu innego niż jakość naszej obsługi. Może to być zależne od czynników takich jak:

– zmiana miejsca zamieszkania;
– zmiana stylu życia;
– zmiana upodobań względem produktów.

Jeżeli liczba klientów, którzy rezygnują z Twoich usług nie przekracza 10% a w ich miejsce szybko znajdujesz kolejnych – nie powinnaś się tym przejmować. Ciągłe poszukiwanie nowych klientów znacznie obniży stres w przypadku gdy w międzyczasie któryś postanowi zrezygnować.

Pamiętaj, że cały czas najlepszą reklamą jest poczta pantoflowa dlatego nie zapominaj prosić swoich obecnych klientów o rekomendacje wśród swoich znajomych.